blog.garaż.net

13 wrzesień 2007

Kodzimy!

Właśnie tak, ostatnio staram się przysiedzieć więcej nad tym wszystkim. To znaczy programowanie grafiki i napisanie wreszcie swojej pierwszej gry. Prace trwają, na spokojnie, z częstymi przerwami na przemyślenia. I tak oto powstaje Tanks i rozwija się OTKG. :)

Tanks

Tanks to w zamierzeniach klon gierki, w którą czasami pogrywamy jeszcze na pegazusie z młodszym bratem -- prosta rozgrywka, plansza z przeszkodami, poruszanie pojazdem w jedną z czterech stron, gra po sieci (to jeszcze zobaczymy) i\lub dzielony ekran, może jakaś forma komputera jako przeciwnika. Na razie to dla mnie i kolegi, z którym staramy się to pociągnąć, bardziej poligon doświadczalny niż choćby grywalne demko.

Tanks 2007.09.12.png

Na razie zrobiona jest część odpowiedzialna za podstawy podstaw:

  • wczytywanie obiektów i tekstur
  • wczytywanie opisu mapy i jej generowanie
  • wychwytywanie kolizji z mapą
  • wstępne sterowanie
  • podstawowa grafika i modele

Jak widać jeszcze masa rzeczy do zrobienia. :)

OTKG

OTKG znów jest benchmarkiem, który powstał na potrzeby zaliczenia przedmiotu sprzęt komputerowy. Wersja oczywiście cały czas rozwojowa, niestety sporo czasu pochłonęło poprawianie różnego rodzaju błędów i prób wyeliminowania, niektórych anomalii, aktualnie projekt rozwijany na uboczu, ale jednak nieporzucony. OTKG został także niedawno w pełni przeportowany na Windows (musiałem uzupełnić kod o pobieranie informacji na temat procesora) -- jak się niedawno przekonałem paczka, z tą wersją niestety przepadła, za to przepisuję całość tak żeby korzystała pełniej z dobrodziejstw C++ i STL (jak ja mogłem wcześniej tego nie docenić). :)

OTKG v.0.0.17 2007.09.12.png

Tutaj także sporo do roboty, zwłaszcza w sferze testów, które wycisnęłyby tyle ile się da karty graficznej, na razie są tylko proste sceny liczące maksymalnie po kilkanaście tysięcy trójkątów z prostymi efektami, na których uczyłem się choćby jak wykonać głupi blending tak aby jakoś wyglądał. :)

Comments !