blog.garaż.net

03 październik 2013

Magazyn programista

Szczerze mówiąc przez pewien czas nie miałem nawet ochoty (bo czas jak się chce to zawsze się znajdzie) zaglądać do kilku numerów, które nagromadziły się (prenumerata elektroniczna rządzi! :)). A okazuje się, że znalazło się kilka całkiem fajnych artykułów (i to w każdym numerze, który do tej pory przejrzałem) na temat gamedevu i rzeczy, które, moim skromnym zdaniem każdemu programiście gier na pewno się przydadzą.

Na pewno część z tych rzeczy będzie znana nawet ledwo opierzonym programistom, ale i tak warto zwrócić na nie uwagę, bo część osób zdaje się zapominać o tych drobnych niuansach jakimi są np. niedokładność liczb zmiennoprzecinkowych czy problemy wynikające z przepełnienia (całkiem rzeczowa seria artykułów Mateusza Jurczyka, Gynvael Coldwind i Adama Sawickiego).

Oprócz tego kilka ciekawostek i informacji o rzeczach, które mnie praktycznie nie dotyczą i interesują marginalnie, a też całkiem miło się to czyta. I chociaż trafią się kwiatuszki, z którymi się nie zgadzam, a nawet budzą wewnętrzny protest, jak np. artykuł "Szybka grafika 2D - odcinek 1" z numeru 15, w którym autor zamiast wykorzystać SDL-a również do ułatwienia sobie pracy na Windowsie piszę najpierw obsługę w WinAPI żeby później wykorzystać SDL-a do dodania wsparcia dla systemów z rodziny Unix (krótko mówiąc po co? bo mam wrażenie, że tylko aby pochwalić się znajomością API i dobić trochę tekstu do artykułu) to jak najbardziej polecam. Jest co poczytać a i od czasu do czasu można sobie nieco wiedzę poszerzyć, niekoniecznie szarpiąc się od razu ze wszystkimi aspektami danego zagadnienia.

Komentarze

  • d33tah (2013-10-03 01:10:35):

    Nie pomyliłeś przypadkiem Gynvaela z j00ru?

  • sprae (2013-10-03 02:59:03):

    WinAPI? Jak zwierzęta ;-)

  • Remigiusz 'lRem' Modrzejewski (2013-10-03 11:25:46):

    Heh, a mi cały czas wisi w kalendarzu przypomnienie, żeby im się przyjrzeć... Fajnie wiedzieć, że to jednak sensowna inicjatywa :)

  • sebas86 (2013-10-03 23:37:42):

    d33tah, nie pomyliłem. Właściwie to zapomniałem jednego dopisać, gdyż obaj Panowie zdaje się współpracowali przy części materiałów. Dzięki za zwrócenie uwagi, jak się dokopię do swojej maszyny z Lajnuchem to poprawię. :)

Comments !